Wednesday, July 17, 2019

EU Code Week Summer School 2019- Școala de Vară EU Code Week 2019

 Școala, în zilele noastre, trebuie să fie vie, adaptabilă, puternic ancorată în realitate, nu-i așa? Realitatea seculului XXI înseamnă, pe lângă multe altele, mai multă tehnologie, zi de zi. Mai multe proiecte și programe educaționale răspund acestei realități, cu scopul declarat de a-i forma pe elevi pentru viitor.
     EU Code Week, în limba română Săptămâna UE a programării, (https://codeweek.eu/) este o inițiativă de bază care își propune să aducă programarea și competențele digitale la îndemâna tuturor într-un mod distractiv și antrenant. Învățarea programării ne ajută să înțelegem lumea care se schimbă rapid în jurul nostru, să ne extindem înțelegerea cu privire la modul în care funcționează tehnologia și să dezvoltăm competențe și abilități pentru a explora noi idei și pentru a inova. Puteți contribui la această inițiativă, organizând un eveniment în perioada 5- 20 octombrie 2019. Accesând linkul de mai sus, puteți afla ce anume trebuie făcut, de unde găsiți idei și cine vă poate ajuta. De pe pagina principală, din colțul din dreapta sus, puteți alege limba română.
   În perioada 9- 12 iulie, 25 de profesori de ciclu primar din 16 țări europene au participat la prima ediție a Școlii de Vară organizată de EU Code Week la Brussels, în Laboratorul Clasei Viitorului (http://fcl.eun.org/). Timp de aproape o săptămână, profesorii au lucrat în echipă, au învățat de la organizatori și unii de la alții, au împărtășit bune practici. Echipa EU Code Week ne-a ajutat, cu răbdare, profesionalism și...mult umor, să cunoaștem mai bine ce anume înseamnă introducerea codării în curriculum. Nair Carrera, Tommaso DallaVecchia, Konstantinos Andronikidis, alături de colegii lor, ne-au fost mentori, ghizi și facilitatori. Am învățat despre limbaje simple de programare, despre învățarea codării fără dispozitive, comunicare eficientă, organizarea unui hackathon și am pregătit un MOOC care va fi organizat pe platforma European Schoolnet Academy (https://www.europeanschoolnetacademy.eu/), începând cu luna septembrie și la care vor avea acces profesorii de toate nivelurile și disciplinele, interesați în utilizarea tehnologiei în școală.

    Importanța EU Code Week a fost evidențiată de comisarul european Mariya Gabriel. Prezența sa la deschiderea evenimentului a evidențiat că este important ca Uniunea Europeană să reînnoiască educația, să dezvolte abilitățile digitale ale elevilor, prin inițiative precum EU Code Week. Dumneaei ne-a mulțumit pentru transmiterea mesajului EU Code Week către elevi, profesori și părinți. Rolul părinților a fost puternic accentuat, deoarece sprijinul lor este considerat esențial pentru succesul proiectului.
     Alăturați-vă EU Code Week! Dacă aveți nevoie de sprijin, nu ezitați să contactați ambasadorii sau profesorii lideri români.
         

2 comments: