Formare profesională/Professional trainings

  

Al 23-lea atelier de formare profesională găzduit de European Schoolnet, organizat de Scientix și STEM Alliance, în Laboratorul Clasei viitorului din Bruxelles, Belgia


     Cel de-al 23-lea atelier de lucru în domeniul științelor din Laboratorul Clasei Viitorului, co-organizat de Scientix și inițiativa STEM Alliance, a avut loc la Bruxelles, de vineri 22 iunie (ora de începere: 19.30) până duminică, 24 iunie (ora de final: 13.30) .

      La acest atelier au participat în total 53 de persoane (din aceștia 47 fiind profesori) provenind din 20 de țări diferite.

    Câștigătorii concursurilor săptămânii STEM Discovery 2018, organizat de Scientix și STEM Alliance, au fost invitați să participe la acest atelier. În cadrul unei ceremonii speciale de premiere, câștigătorii și-au prezentat activitatea celorlalți participanți și au discutat despre planurile lor de campanie pentru anul viitor. Iată lista evenimentelor premiate, împreună cu descrierea scurtă a acestora:

     În timpul celor trei zile de formare, o serie de ateliere diverse pe teme de actualitate STEM au fost susținute, cu scopul de a îmbunătăți modalitatea de predare a disciplinelor implicate, de a aduce mai aproape școala de realitatea zilelor noastre și de a pregăti elevii, prin intermediul profesorilor lor, pentru viitoare cariere în domeniu. România a avut reprezentanți de la fiecare nivel de învățământ, dovedind că, din ce în ce mai mult, școala românească este interesată de progres și schimbare. Așteptăm cu nerăbdare STEM Discovery Week 2019 și vă invităm să vă alăturați comunității învățământului științific din Europa!





INDUCAS

http://www.inducas.eu/

Ce este INDUCAS?

INDUCAS este un program pilot finanțat de Uniunea Europeană, care se concentrează pe posibilitatea de a-i sprijini pe profesorii debutanți printr-o rețea care facilitează dialogul între aceștia, precum și pe crearea unei rețele de mentori, care să își dezvolte competențele în interiorul acestei comunități.
În faza pilot a proiectului INDUCAS (2017-2018), profesori la început de carieră și mentori din Italia, Franța, Suedia și Romania vor fi încurajați să ia parte la crearea a patru comunități (una pentru fiecare țară, în care limba de lucru e limba națională a fiecărei țări) pentru cadre didactice la început de carieră (cu mai puțin de 2 ani de experiență). Activitățile vor avea loc în perioada mai – noiembrie 2017.
De asemenea, se vor crea patru comunități (una pentru fiecare țară, în care limba de lucru e limba națională a fiecărei țări) pentru mentorii cadrelor didactice la început de carieră. Mentorii vor fi invitați să participe la un curs online în mai și să se alăture unei comunități dedicate temei de lucru în septembrie 2017.
Pentru început, o listă de linkuri către câteva materiale utile și interesante. NB: materialele sunt în limba engleză, dar...există google translate, nu?

https://www.edutopia.org/blog/what-i-wish-id-known-new-teacher-elena-aguilar?utm_source=facebook&utm_medium=socialflow

https://www.weareteachers.com/classroom-management-strategies-from-mary-poppins/

Pentru prima zi de școală:

http://www.teachhub.com/first-day-school-activities-students-love

Jurnalul de învățare de la cursul Mentoring in schools, organizat de EUN:

https://www.smore.com/paj3d-mentoring-in-schools

Managementul clasei:

https://www.edutopia.org/blog/big-and-small-classroom-management-strategies-todd-finley

Organizarea primei întâlniri mentor- debutant:



Prima întâlnire mentor-debutant

O lecție...perfectă 





5 comments:

  1. Felicitari pentru jurnal, pentru modelul de organizare si prezentare.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Vă mulțumesc! Felicitări și dumneavoastră! După cum spuneam, mi-aș fi dorit să am asemenea profesor la matematică! Numai bine vă doresc, Cornelia

      Delete